پیچ و مهره تفلونی

Wiki Article

برای تشخیص اندازه سوراخ قبل از نصب پیچ باید راهنمای روی بسته‌بندی پیچ‌های بنایی را بخوانید.

اولین رویداد، تولید انبوه پیچ‌های چوب (به معنای پیچ‌های فلزی برای اتصال چوب) جهت امور تخصصی، تک منظوره و ماشین‌های تولید با ظرفیت بالا و کم هزینه بود و دیگری تولید پیچ در مدل‌های متنوع (با توجه به نیاز روزانه در ماشین آلات صنعتی) بود.

پیچ چشمى نوعى از پیچ است که با داشتن یک حلقه در انتهاى خود باعث مى شود بتوان یک طناب یا نوار یا زنجیر را به آن متصل کرد و براى کارهاى جابجایى اجسام بسیار پرکاربرد است.

از پیچ‌های فلزی به عنوان وسیله‌ای برای بستن اتصالات به دلیل کمیاب بودن کمتر در اروپای قبل از قرن ۱۵ استفاده می‌شد.

پیچ یکی از اجزای اساسی در اتصالات صنعتی و ساختمانی است که برای اتصال دو قطعه به یکدیگر با استفاده از نیروی گشتاور (تورق) استفاده می‌شود. این قطعه با یک رزوه (شانه) استفاده می‌شود که بر روی سطح مواد مورد نظر قرار می‌گیرد و با گردش پیچ، در جای خود قفل می‌شود.

اگر از مهره‌های چهارگوش برای اتصال استفاده شود این نوع اتصالات مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.

اندازه، جنس، گرید و سایر مشخصات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین با قرار دادن تصویر هر کدام از پیچ‌ها درک بهتری از این ابزار را انتقال خواهیم داد. انواع پیچ‌ها از لحاظ درایو

قطر و اندازه مهره: مهره‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی موجودند که جدول سایز پیچ و مهره اینچی بستگی به نوع پیچ و اتصال مورد نظر دارد.

پیچ تابه‌ای: سری کله‌ای در این نوع پیچ‌ها می‌تواند به صورت تخت یا بیضوی باشد، اما محل اتصال کلگی به خود بدنه پیچ کاملاً صاف و همانند یک ماهیتابه است. به همین دلیل به آن پیچ ماهیتابه می‌گویند. این محل اتصال به صورت کاملاً تخت و وسیع است تا نیروی ضربه را به طور کامل روی سطح پیچ توزیع کند.

هر نوع پیچ بر اساس نیازهای مختلف کاربران، قابلیت‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد و بر اساس این نیازها در انواع مختلفی از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی این نوع از پیچ‌ها می‌پردازیم:

نکته: هنگام خرید پیچ فراموش نکنید که به مته متناسب با سر پیچ هم نیاز دارید. خوشبختانه مجموعه مته‌های دریل انواع متفاوتی دارند که عملاً با طرح و اندازه پیچ‌های استاندارد قابل تنظیم هستند.

در زمان خرید از پیچ مهره فروشی باید بدانید که پیچ شما در چه شرایط آب و هوایی قرار دارد، اندازه پیچ را باید بدانید، تصمیم در مورد جنس پیچ (پیچ استیل،گالوانیزه، پیچ داکرومات، پیچ پلاستیکی و …) امری بسیار مهم است که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید و در انتخاب این گرید آن است که دانستن آن اهمیت دارد.

بهتر است قبل از اقدام به خرید، در مورد نیاز خود و کاربردی که از انواع محصولات، انتظار دارید به خوبی مطمئن شوید تا متناسب با آن برای خرید اقدام کنید.

Report this wiki page